Ciasteczka żaglówki


Wakacje trwają w najlepsze, a ja Wam jeszcze nie pokazałam ciasteczek jakie zrobiłam dla moich przedszkolaków na zakończenie roku szkolnego. Jako że miały to być ciasteczka kojarzące się z latem, postanowiłam upiec słodkie żaglówki. Dzieciakom bardzo się podobały i zniknęły w mgnieniu oka.




Ciasteczka

  • 2,5 szklanki mąki
  • szczypta soli
  • 170 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 3/4 szklanki cukru

Do dekoracji

  • lukier królewski
  • brązowy barwnik spożywczy
  • cukrowe serduszka

Ze wszystkich składników zagniatamy gładkie ciasto. Gotowe ciasto możemy włożyć do lodówki na 30-60 minut, ale ja ten etap zazwyczaj pomijam. Ciasto rozwałkowujemy na grubość około 4 mm i foremką w kształcie żaglówki wycinamy ciastka.  Ciastka następnie układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury około 200 stopni C. przez 10-12 minut. Wystudzone ciasteczka dekorujemy lukrem: najpierw brązowym dolną część żaglówki i maszt, a następnie białym lukrem żagiel. Zanim lukier zastygnie na żaglu układamy cukrowe serduszko. Ciasteczka odkładamy, aby lukier całkiem zastygł. 




   


Drogi Czytelniku, jeśli wykorzystałeś ten przepis, zapraszam Cię do przesłania zdjęcia potrawy na adres mailowy: anna.m.loska@gmail.com. Zdjęcie zostanie dołączone do albumu na Facebooku z potrawami wykonanymi przez Czytelników.


1 komentarze:

 

MAŁOPOLSKI APETYT

AGREGATORY

Durszlak.pl
Mikser Kulinarny - blogi kulinarne i wyszukiwarka przepisów

Archiwum